הוסרו ההסתייגויות: הסכמות בדרך למינוי דיינים עמיתים

אבי יעקב No Comments on הוסרו ההסתייגויות: הסכמות בדרך למינוי דיינים עמיתים

עו"ד אפרת רוזנבלט הסירה את ההסתייגויות ממינוי מספר רבנים לתפקידי דיינים עמיתים וסללה את הדרך למינויים • הדיינים הרב מלכה, הרב גמזו והרב הדאיה ייכנסו לתפקידיהם כבר בימים הקרובים

צילום: מארק ניימן/לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמחווה של רצון טוב לקראת סיום כהונתה בוועדה לבחירת דיינים, הודיעה עו"ד אפרת רוזנבלט למנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי, על הסרת ההסתייגויות ממינוי הרב שמעון מלכה (תל אביב), הרב יצחק גמזו (חיפה), הרב יצחק הדאיה (תל אביב) והרב אברהם שמן (רחובות) לדיינים עמיתים בבתי דין אזוריים. ההודעה נמסרה על דעת חברי הוועדה שרת המשפטים איילת שקד ועו"ד אשר אקסלרוד, שהצטרפו בזמנו להסתייגויות למינויים אלה.

הדיינים הרב מלכה, הרב גמזו והרב הדאיה ייכנסו לתפקידיהם כבר בימים הקרובים, ואולם מינויו של הדיין הרב שמן מתעכב בינתיים בשל הסתייגות נפרדת שהגישה ח"כ רויטל סויד למינויו ולמינוי של עוד דיינים עמיתים.

הרב יעקבי הביע לפני עו"ד רוזנבלט את הערכת הרבנים הראשיים ואת הערכתו על הסרת ההסתייגות. הרב יעקבי אמר כי זו מחווה יפה המקרבת בין חלקי הוועדה ויש בה כדי לסייע להגיע להבנות לעניין מינוי הדיינים הרגילים שהמערכת משוועת להם.

הרב יעקבי מסר כי בישיבת הוועדה לבחירת דיינים שנועדה ליום 1.2.2017 צפויים להתמנות לפחות 15 דיינים רגילים לתקנים פנויים, וגדולה תקוותו כי ייבחרו דיינים גם עבור תקנים שעתידים להתפנות בטווח הנראה לעין. בנוסף לתקנים רגילים אלה קיימים לרשות מערכת בתי הדין הרבניים 14 תקנים לדיינים עמיתים. עם עשיית המינויים החדשים יכהנו בפועל 6 דיינים עמיתים, כך שאפשר למנות עוד 8 דיינים עמיתים. "חשוב למלא גם את תקני הדיינים העמיתים," אמר הרב יעקבי, "כל דיין עמית שמתמנה, גם אם למשרה חלקית כפי שמאפשר החוק, מסייע להקטנת העומסים בהרכבים הרגילים. אם ההסתייגויות לא יוסרו, לא יהיה מנוס מלדון בהן בישיבת הוועדה. כדי לתת שירות טוב לציבור, זקוקים בתי הדין למילוי כל תקני הדיינים הרגילים וכל תקני הדיינים העמיתים".



0 תגובות